1.14.2012

Allah kaza, bela vermesin abi.


Bindim arabaya. Açtım müziğide dıp tıs dıp tıs gitt
im kaymakamlığa. Müsait, sakin bir yere çektim arabayı.
Sonra indim azıcık yürüyerek girdim Kaymakamlık binasına.



Sonracıma bir baktım işlem yaptıracağım yer bom boş !! Dün geldiğimde tıklım tıkıştı halbuki...
"Holey Bee !!" diyerekten sevindim önce. Sonra bir baktım herkes oturmuş bön bön bakıyor öyle. Vezne bom boş. Evet bir sıkıntı var. İçerinin boş olması sevindirici ve hatta bu gün şanslı günümdeyim dedirtecek bir neden.
Ama veznede kimsenin olmaması bu durumu -2 ile çarparak olamayacağı kadar olumsuz hale sokuyor.
Numaratöre bir bakış attım resmen perti çıkmış. Ekranı az daha büyük olsa  "Not Found Eror!" yazacak gibi duruyor. Kapanmış gitmiş, kendinden geçmiş, yaşam belirtisi yok...
Vezneye yanaştım ve veznenin arkasına saklanmış olan gözlüklü amcaya;

-"İşlem yapılmıyor mu?" diye bir soru yönelttim..
-"Sistem Gelmedi." diye bir karşılık aldım.

Sistem gelmemesi nasıl bir durumdur ? Nereden gelir bu sistem ? Gidip getirelim iki dakika.
-"Ne zaman gelir?" diyerek ikinci sorumu yöneltmiş oldum. Veznenin arkasına saklanmakta ısrarcı olan amca

-"Bilmiyorum." dedi hayattan bezmiş bir ses tonuyla.
Sonra arkada oturan yüzünde yılların bankacısı edası olan bir hatun ^^

-"Merkez aramalarımıza yanıt vermiyor. Bu gün gelmez büyük ihtimal." dedi.
Lan bunu sen biliyorsun da veznenin altını köstebek gibi kazmaya çalışan adam bilmiyor mu ?
Sen söylemesen belkide bekleyeceğim orada ?
Belkide bekleyen bu kadar insan bu kendini köstebek zanneden adama denk geldi ?
Yinede insanlık olsun diye "Teşekkürler" diyerek ayrıldım binadan. 



Tam arabanın yanına gidiyordum ki önüme korku filmlerinde fırlayan hortlaklar gibi birisi fırladı. Elinde bir sürü incik boncuk var.
Hemen başladı konuşmaya.
-"Abi bunlardan al bir tane Allah kaza bela vermesin !!" dedi. (Elindeki incik boncuğun, nazar boncuğu, tesbih olduğunu farkettim.)
Ne yani almazsam giderken ölecek miyim ? Aman Allah'ım daha çok gencimm !! Hiç de böyle düşünecek biri değilim. Ölünecekse ölürüz gardaş :)


Ama asıl olay bu adam benimi takip ediyor lan ? Nereden biliyor arabayla geldiğimi ?


-"Arabada bol bunlardan. Babam dolduruyor ben atıyorum." dedim ve devam edecektim ki...

-"Olsun abi bir tane daha al." dedi.
-"Gel arabadakileri sana satayım yada çöpe atmıyım sen al dedim." ve yoluma devam ediyordum ki tekrar önüme atladı.
Asıl olay şimdi anlaşılıyor.
-"Abi çocuğum hasta, ilaç alacak param yok" dedi üzgün bir yüz ifadesiyle.
Şimdi bu devirde yalanın biri bin para. Böyle insanlara para vermeyi sevmem. Ama ya doğruysa diyerekten elimi cebime attım 1,5 lira bozuk para geldi elime. "Al hadi geçmiş olsun" dedim. "Bir şeyler alsaydın abi" dedi. Yok saol dedim yoluma devam ettim.
Parayı verdik ya önüme atlamadı bir daha....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aşağıdan "Anonim" seçeneğini seçerek isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz :)