5.28.2012

Logitech z5500 Lcd Panel Işıkları

Selam ahali... Şimdiki konumuz efsanevi, dev sinema sistemi z5500 ve kronik sorunu kontrol panelindeki lcd nin ışıklarının patlaması.




İlk serilerde bu sorun var. Peki neden ? z5500 ü tasarlayan akıllılar lcd üzerindeki lede giren elektriğin direncini ayarlayamamışlar. O devre üzerindeki ledler voltaj dengesizliğinden patlıyor. En azından bu sorun sadece ışıkların patlaması ile sonuçlanıyor başka bir arızası olmuyor.

Bende bu sorun uzun zamandır var. İlk zamanlar umursamadım patlarsa patlasın dedim. Ama akşam üzeri aklıma geldi. Araştırayım ben bunu yaparım dedim. Önce biraz araştırdım.

Aklımın bir ucunda mevcut ledleri değiştirirsem eskileri gibi bunlarında patlayabileceği vardı. Bu ledlerde micro led. Ufacık tefecik şeyler. Değişimi bir hayli yorucu. Yaptık derken 1 ay sonra patlarsa bir işe yaramazdı. Farklı bir yerden elektrik alıp buraya ayrı led koyabilirdim. Bir iki yerin voltajını ölçtüm. Sonra şu panelin şemasını bulayım diye pc başına oturdum. O da ne.. Ne ararken ne buldum. Adamlar zaten bunu düşünmüş :)

İlk önce bunu gördüm http://www.overclock.net/t/568999/a-complete-guide-to-fix-the-flickering-or-dimming-backlight-lcd-of-logitech-z-5500-d#post_7096584
Ama bu uygulama mevcut ledlerin yerine yeni led takmaktan başka bir şey değil. Başka çözüm olmalı..
Araştırmaya devam.
Ve işte budur.. http://www.overclock.net/t/568999/a-complete-guide-to-fix-the-flickering-or-dimming-backlight-lcd-of-logitech-z-5500-d/30#post_10223814
Benim uygulayacağım bu. Gösterilen yerdeki voltajı ölçtüm. aradığım voltaj budur.  Hemen ölçtüm 2.7 volt. Yani şerit led üzerindeki tek ledi çalıştırmak için yeterli voltaj.



Emin olmak için az daha inceleyeyim dedim.. Sonuç olarak birde video buldum..
oda budur işte http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Jwe0zp56taQ



Başladım uygulamaya. İki tane led ayarladım bağladım. İlk başta beyaz yaptım. Sonra göz alışmış işte bir garip oldu emanet gibi. Sonra bu ledleri maviye boyadım. Canavar gibi oldu.

Patlakken bunun gibiydi (alıntı)


Şimdi bu şekilde... (kamera kötü olunca anca bu kadar çıkıyor. yazılar net okunuyor. kamerada okunmuyor gibi çıkmış)


Tabi ufak tefek farklılıklar oldu. Neymiş bunlar peki ?
--z5500 e elektrik ilk geldiği zaman ışıklar sönük. sistemi açınca ışıklar 1-2 saniye geç geliyor. (sorundan sayılmaz)

--Kapatma düğmesine basınca (kontrol panel üzerindeki) lcd ledleri yanmaya devam ediyor. (sorundan sayılmaz)
--z5500 ün fişini çekince lcd ışıkları 1-2 saniye sonra yavaş yavaş sönüyor. (sorundan sayılmaz)


yukarıdaki üç farklılık oluyor. Farklılık diyorum çünkü lcd nin yanmaması gibi bir sorunun giderilmesinin yanında bunlar sorun sayılmaz :) İsterseniz ledleri beyaz, kırmızı, mor, pembe :p yani istediğiniz renk yapabilirsiniz.
bunları yaparken kısa devreden ve ısınınca kabloları eritip kısa devreye neden olacak yerlerden sakının.
Kendinize güvenmiyorsanız bu işe hiç girişmeyin.



ayrıca video da ve resimdeki anlatımda ledleri takmak için plastiğin bir kısmını kesmişler. Kesme, biçme olayına karşıyım. Şerit led zerinden aldığım ledleri plastik kısmı kesmeden kenara yapıştırdım. Yani istenirse 5 dakika içinde eski haline döndürüle bilir. Sadece kendinden yapışkanlı (bant ile) ledleri çekicen sonrada kabloları çek al işte ilk hali :)


Ben yapamam kardeş bir yardımcı ol derseniz bana ulaşa bilirsiniz ;)
ahanda buda face adresi.. https://www.facebook.com/pages/xXxCooLxXx/269341939778628

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aşağıdan "Anonim" seçeneğini seçerek isimsiz olarak yorum yapabilirsiniz :)